joi, 18 decembrie 2008

PARABOLA MICULUI SUFLET SI A SUFLETULUI PRIETENOS

(o parabola care ne arata ca nimeni nu este rau sau criminal, ci doar un suflet prietenos!)

„Poti sa alegi sa fii orice Parte din Dumnezeu doresti”, i-am spus Eu Micului Suflet. „Tu esti Divinitatea Absoluta care se traieste pe Ea Insasi ca experienta. Ce Aspect al Divinitatii doresti sa traiesti acum ca experienta de a fi Tu?”
„Vrei sa spui ca am posibilitatea de alegere?”, a intrebat Micul Suflet. Si Eu am raspuns: „Da. Poti alege sa traiesti ca experienta in tine, ca tine si prin tine, orice Aspect al Divinitatii”.
„Bine”, a spus Micul Suflet, „Atunci aleg Iertarea. Vreau sa traiesc experienta Sinelui meu ca acel Aspect al lui Dumnezeu numit Iertare Totala”.
Ei bine, dupa cum iti poti inchipui, aceasta a creat o situatie speciala.
Nu era nimeni pe care sa-l ierti. Tot ceea ce am creat Eu este Perfectiune si Dragoste.
„Nimeni pe care sa-l ierti?”, a intrebat Micul Suflet, parca nevenindu-i sa creada.
„Nimeni”, am repetat Eu. „Priveste in jurul tau. Vezi vreun suflet care sa fie mai putin perfect, mai putin minunat decat tine?”
La aceste vorbe, Micul Suflet a privit in jurul lui si a fost surprins sa constate ca era inconjurat de toate sufletele din rai. Ele venisera de departe, din intreaga Imparatie, deoarece auzisera ca Micul Suflet purta o extraordinara conversatie cu Dumnezeu.
„Nu vad pe nimeni care sa fie mai putin perfect decat mine!”, a exclamat Micul Suflet. „Atunci, pe cine sa iert?”
In clipa aceea, un alt suflet a iesit din multime.
„Poti sa ma ierti pe mine”, a spus Sufletul Prietenos.
„Pentru ce?”, a intrebat Micul Suflet.
„Voi veni in viitoarea ta viata fizica si voi face ceva pentru care tu va trebui sa ma ierti”, a raspuns Sufletul Prietenos.
„Ce anume ai putea sa faci tu, o fiinta de Lumina atat de Perfecta, incat sa ma determini sa vreau sa te iert?”, a vrut sa stie Micul Suflet.
„O”, a zambit Sufletul Prietenos, „sunt sigur ca o sa inventam noi ceva”.
„Dar de ce ai vrea tu sa faci acest lucru?”. Micul Suflet nu putea sa-si dea seama de ce o fiinta de o asemenea perfectiune ar dori sa isi incetineasca vibratiile atat de mult incat sa faca, intr-adevar, ceva „rau”.
„Simplu”, a explicat Sufletul Prietenos, „as face-o pentru ca te iubesc. Vrei sa traiesti experienta Sinelui tau ca fiind Iertator, nu-i asa? Mai mult decat atat, tu ai facut acelasi lucru pentru mine”.
„Asa am facut?”, a intrebat Micul Suflet.
„Bineinteles. Nu-ti amintesti? Amandoi, tu si cu mine am fost Tot Ceea Ce Este. Noi am fost Susul si Josul si Stanga si Dreapta. Noi am fost Aici si Acolo, Acum si Atunci. Noi am fost Mare si Mic, Mascul si Femela, Bine si Rau. Noi am fost, cu totii, Tot Ceea Ce Este.
Si noi le-am facut toate acestea prin intelegere, astfel incat fiecare dintre noi sa poata trai experienta de noi insine, ca Cea Mai Grandioasa Parte a lui Dumnezeu. Pentru ca noi am inteles ca ...
In absenta a ceea ce Voi Nu Sunteti, ceea ce Voi Sunteti, NU este.
In absenta lui ‚rece’, voi nu puteti fi ‚calzi’. In absenta lui ‚trist’, voi nu puteti fi ‚fericiti’; fara ceea ce se numeste ‚rau’, experienta a ceea ce voi numiti ‚bun’ nu poate exista.
Daca alegeti sa fiti un lucru, trebuie sa apara, undeva in univers ceva sau cineva opus lui, pentru a-l face posibil”.
Sufletul cel Prietenos a explicat apoi ca acei oameni sunt Ingeri Speciali ai lui Dumnezeu si ca aceste conditii sunt Darurile lui Dumnezeu.
„Nu-ti cer decat un singur lucru in schimb”, a declarat Sufletul cel Prietenos.
„Orice! Orice”, a strigat Micul Suflet. Era impresionat sa afle ca putea trai experienta fiecarui Aspect Divin al lui Dumnezeu. Acum, el a inteles Planul.
„In momentul in care dau in tine, cand te lovesc”, a spus Sufletul cel Prietenos, „in momentul in care iti fac tot ce se poate imagina a fi mai rau – chiar in acel moment ... aminteste-ti Cine Sunt Eu cu Adevarat.”
„O, n-am sa uit!”, a promis Micul Suflet. „Am sa vad in tine perfectiunea care te invaluie acum si-mi voi aminti intotdeauna Cine Esti”. (Din cartea Conversatii cu Dumnezeu, de Neale Donald Walsch)

0 comentarii: